Overblik eller ikke overblik?

Der findes rigtig mange muligheder, når man ønsker at bruge et CRM system. Der findes de helt åbenlyse forskellige IT systemer, men der findes selvfølgelig også den helt gammeldags manuelle måde, hvorpå man kan håndtere og skabe overblik over sine kunder, emner, og relationer i øvrigt.

Hvis man kigger på, hvordan man traditionelt har løst den opgave i især små- og mellemstore virksomheder, så har det nok været noget med post-its, mapper og kalendere, hvor en tvivlsom håndskrift, har forsøgt at holde styr på de mange kontakter. En ulempe ved denne metode er dog, at det kan være svært at få et samlet overblik, over hele virksomhedens kontaktflade med omverdenen. Derfor giver det faktisk ret god mening, at man i stedet vælger et dedikeret CRM system, som kan bidrage til et overblik over hele virksomhedens salgsindsats.

Jeg vil foreslå, at man kigger i retning af et billigt CRM system, som indeholder de mest nødvendige funktioner. Der findes nemlig mange dyre, og utrolig komplekse CRM systemer på markedet. Men sandheden er nok, at jo mere komplekst et system, det mindre får man det givetvis brugt.

Et CRM system, viser først sin virkelige værdi, når man bruger det.

telephone-1414580

 

Posted under: Uncategorized

Comments are closed.